Необходим для того, чтобы:
Консолидированная финансовая отчётность
— это отчётность группы компаний, представленная как та, которая относится к единому хозяйствующему субъекту. Её формируют в соответствии со стандартами МСФО. В соответствии с отечественным законодательством, предоставлять консолидированную финансовую отчётность обязаны кредитные и страховые организации, а также другие предприятия, ценные бумаги которых допущены к организованным торгам путём их включения в котировальный список.
Консолидация отчётности по МСФО позволяет получить консолидированную информацию (внешняя отчётность) по группе компаний (холдинг) в соответствии со стандартами МСФО. В итоге заказчик получает заключение, которое можно предоставлять в банки, инвесторам или учредителям, привлекая новые финансовые потоки от них, а также повысив таким образом прозрачность бизнеса и укрепив репутацию компании на рынке.
Consolidation of financial statements is one of the services of ACG “AIP”. It provides for the development of consolidated financial statements of a group of related organizations by combining their balances of income and expenditure, similar asset items, profit & loss accounts of the parent company and subsidiaries. The result is a general package of reports for a group of companies as for one organization.
20 years
We have been successfully working for customers!
The service for consolidation of financial statements as per IFRS is required when several companies merge into a holding company or one company acquires the status of a controlling member of the other. According to the norms of international financial reporting standards, a set of consolidated financial statements documentation shall include the following reports:
The principles of consolidation of financial statements in our ACG consist in the elimination of misinterpretation of the individual indicators of the companies of the group. For this reason, first of all, our specialists correctly reflect their individual indicators, excluding turnover within the group. This approach prevents incorrect determination of the final list of organizations whose data will be merged, which, in turn, will exclude serious financial losses in the future. The results of our work:
practicing experts in the
field of audit and law
tax consultations
provided
inventories under the supervision
of our company's auditors
successfully conducted audits
and issued conclusions
corrected errors based
on the audit results
primary documents
analyzed by auditors